Khasiat Susu Kambing Wildan

ANDA GASTRIK? ULSER? TENGAH DIET?

Tidak lupa juga untuk :
Asma / Eczema / Demam kuning.

Mari baca KHASIATNYA.

Apa yang ada dalam susu kambing?
Untuk pengetahuan bersama, kandungan protein dalam susu kambing dengan pH susu yg beralkali adalah hampir sama dengan susu ibu dan melebihi daripada protein dalam susu lembu yang asidik. Protein yang terdapat dalam susu kambing mengandungi 22 asid amino termasuk 8 jenis asid amino penting. Rumusan susu kambing yang hampir sama dengan susu ibu ini  dapat menguatkan tulang dan mencantikkan kulit. Susu kambing adalah susu kedua terbaik selepas susu ibu.

Selain itu, susu kambing dapat meneutralkan asid dalam perut dan mewujudkan persekitaran yang lebih beralkali – baik untuk sistem penghadaman dan dapat mengatasi masalah penyakit seperti gastrik, ulser perut dsb.

Antara kebaikan susu kambing ialah:

  -  Membantu sistem imunisasi tubuh.

  -  Bersifat alkali.

  -  Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan.

  -  Membantu sistem penghadaman.

  -  Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, otot, sendi, kulit & tisu saraf).

  -  Tidak mengandungi Protein Kompleks (Alpha-casein & Beta-casein Protein)* yang menjadi penyebab utama alahan seperti yg terdapat dalam susu lembu.

  - Kandungan gizi dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu:

> Kalsium 2.2 kali ganda
> Zat Besi 2.0 kali ganda
> Potasium 2.1 kali ganda
> Vitamin A 3.8 kali ganda
> Garam Galian 2.0 kali ganda
> Kaya dgn mineral Selenium yang paling tinggi berbanding semua jenis susu dan bertindak sbg bahan utk membantu  sistem ketahanan sel badan manusia dan bahan anti oksida serta dikatakan sebagai senjata efektif  melawan kanser

Kandungan Asid Lemak Rantaian Pendek dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu.

Khasiat-khasiat lain adalah:

- Molekul lemak dalam susu kambing lebih halus & mudah dihadam berbanding susu lembu -proses pencernaan untuk susu kambing hanya memerlukan 20 minit sahaja berbanding susu lembu yang memerlukan lebih 2 jam

- Kandungan laktosa yg rendah berbanding susu lembu - amat sesuai utk golongan alahan laktosa

- Tidak membentuk lendir @ mukus (phlegm) di dalam susu kambing spt susu lembu. Oleh itu ia sangat sesuai untuk pesakit asthma dan mereka yang mempunyai alahan terhadap susu lembu.

- Tengandungi bahan riboflavin untuk tenaga dan juga boleh merawat simptom penyakit asma, eczema, colic, insomnia dan demam kuning

- Penting untuk perkembangan sel otak dan sistem saraf selain pembentukan sel darah penawar racun (detoksifikasi – bahan kimia berbahaya yang masuk ke dalam tubuh) serta pembina protein & enzim (Otot, sendi, organ & pundi diperbuat daripada protein).

Dapatkan SUSU KAMBING WILDAN di pasaran, terbaik 100% susu asli.

📲 0196746487

0 comments:

Leave a Comment

Akalils Delight's Fan Box

Followers

Back to Home Back to Top Akalils Delight. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.